Historie
Op deze pagina zal ik proberen door middel van foto's, het onstaan en de voortgang van de cockpitbouw weer te geven.
5-7-2012 De diverse frames en panelen van SimWorld zijn gemonteerd.
17-5-2012 De onderdelen voor de EFIS en MCP van Hispapanels zijn gearriveerd.
9-6-2012 MCP testen en programmeren met de boards van Sismo Solutions
22-7-2012 Glarewings en Glareshields van Sismo Solutions gemonteerd
5-8-2012 MIP-onderbouw afgebouwd en geverfd.
1-9-2012 Monitoren gemonteerd en getest.
30-9-2012. MIP in bedrijf zonder lower Eicas en zonder FMC.
1-9-2013  FMC en Lower Eicas ingebouwd in CDU bay.
31-5-2014 Klaar met bouwen van Firepanal
9-7-2014 Begonnen met bouwen van FWD panel
1-7-2014 Begonnen met bouwen van eigen TQ
5-2-2016 Eindelijk klaar met bouwen
29-2-2016 Programmeren en installeren beƫindigd
26-1-2016  De besturing voor de TQ
09-09-2015: Werkzaamheden aan Overhead weer opgepakt. Op de foto de overhead zonder bedrading.
07-05-2016: De besturing van de Overhead is gemonteerd.
Midden onder is het CPU kaart, daarboven 2 input uitbreidings kaarten (groen) en daarboven een output uitbreidings kaart (rood). Het gele board is de servokaart waar alle gauges op aangesloten moeten worden.
De kaarten met de print kroonstenen aan de zijkant, zijn de aansluitings kaarten. Deze worden met flatcable op de desbetreffende in- en output slots aangesloten waarna de bedrading op de print kroonstenen wordt gemonteerd.
Alle kaarten zijn bevestigd aan de achterzijde van het backlight paneel.



01-06-2016: Voor alle COM en NAV panelen zijn dubbelzijdige printen gemaakt.

21-06-2016 Het maken van de dubbelzijdige printen en knoppen voor de ASP panelen. (Acoustic Service Panel)
PEDESTALBOUW
20-09-2016  Experiment met smd leds op pyralux voor backlighting.


09-09-2016  Aanbrengen van de besturings electronoca en deze verbinden met de diverse panels.

Huidige stand van zaken. Alleen de After Forward ontbreekt nog en de steun voor FWD en AFT. De FWD staat daarom tijdelijk op de werkbank.
Ook dienen de diverse dimmers voor de floods nog aangebracht te worden.